7 dôvodov, prečo by ste mali začať cvičiť jogu

Začiatky jogy siahajú tisíce rokov dozadu a jej pôvod je v Indii. Je navrhnutá tak, aby pomohla dosiahnuť pozitívnejší pohľad na život, sústredenosť, stály pocit pokoja a mieru. Slovo „joga“ samo o sebe znamená „úniu“ alebo „úniu s božským“. V dnešnej dobe však, mnoho ľudí zabudlo na spiritualitu a zameranie jogy, a myslí na skupinu atletických osôb, ktoré dokážu zohnúť nohy za hlavu. Ale niet divu, keďže nejeden podnikateľ si berie pôžičku / credite nebancare online a otvorí si moderné joga štúdio, bez toho, aby vedel niečo o jej hlbšom význame.

Aj keď po dlhých rokoch trénovania budete vedieť dať nohu za hlavu aj vy, joga prakticky ponúka oveľa viac, než pružnosť a myšlienku vytrénovať si silné telo. Ľudia všetkých tvarov, veľkostí, vekových kategórií a schopností môžu cvičiť jogu a prispôsobiť si ju tak, aby vyhovovala ich individuálnym potrebám.

Tu je sedem hlavných dôvodov, prečo by ste mali začať cvičiť jogu:

1. Je to skvelý tréning

Bez ohľadu na to, aké cvičenie jogy si vyberiete, bude obsahovať rutinné cvičenia ale aj fantastické série pohybov. 

2. Dostane vás do kontaktu so svojím telom

Cvičenia sú navrhnuté tak, aby ste pohybom svojho tela zvýšili jeho pevnosť. Zlepšenie vášho fyzického stavu bude výrazné a nápadne už po niekoľkých týždňoch pravidelného cvičenia.

3. Zlepší vašu dýchaciu techniku

Časť jogy predstavujú dychové cvičenia-alebo Pranayama, ktoré sú začlenené do jednotlivých pozícií. Podporujú cielenejší a centrovanejší spôsob dýchania. Navyše, ak bojujete s astmou, naozaj pomôže otvoriť vaše pľúca a zistíte, čo to znamená nadýchnuť sa vedome.

4. Zlepší váš spánok

Ďalšou menšou, ale príjemnou výhodou je, že cvičením jogy môžete skutočne získať lepší spánok. Štúdie ukázali, že robiť ľahkú fyzickú aktivitu krátko pred spaním, nám môže pomôcť zaspať oveľa rýchlejšie, čo obvykle vedie aj k lepšej kvalite spánku.

5. Zlepší vaše držanie tela

Joga je veľmi účinná pre správne držanie tela, pretože ifn credite pentru rau platnici veľa polôh na dýchanie a sedenie vyžaduje vyrovnaný chrbát pre riadny efekt. Joga vám pomôže vytvarovať si späť váš správny postoj, ktorý vás nielen urobí vyšším, ale aj sa po ňom budete cítiť nesmierne lepšie.

6. Rozvíja vašu fyzickú i duševnú silu

Ďalším vedľajším účinkom jogy je, že vám pomôže vytvoriť naozaj neuveriteľné psychické a fyzické sily. Cieľom jogy je pracovať na sile vášho tela tak, že sedíte dlhšie v meditácii, čo prispieva na rozvoj fyzického svalového aparátu. Taktiež počas meditácie vyčistíte svoju myseľ, čo napomáha zmierniť stres a zlepšiť vaše duševné zdravie.

7. Meditácia môže zmeniť váš život k lepšiemu

Meditácia je naozaj kľúčom k všetkým veciam ohľadne jogy. Preukázalo sa, že ma prospešné účinky na náš každodenný život, čiže by ju každý z nás mal implementovať do svojej každodennej rutiny.

Neznamená to však, že pri nej musíte nevyhnutne sedieť s miskou kadidla a odriekať verše z knihy tibetských mníchov v zatemnenej miestnosti pri sviečkach. Môžete meditovať kdekoľvek a absolútne kedykoľvek sa vám zapáči. Niektorým trvá len päť minút kým sa dostanú do pokoja a pohody. Meditácia zlepšuje kvalitu života tým, že umožní vašej mysli spracovať v kľude všetko, čo sa deje vo vašom živote a okolo vás.